miercuri, 22 mai 2013

Aproape...de perfectiune

great-gatsby-posterThe Great Gatsby (Marele Gatsby) (2013)


Nota 8 din 10


 

"Marele Gatsby" de F. Scott Fitzgerald este considerat unul dintre cele mai bune romane ale literaturii americane din toate timpurile.
Din punct de vedere vizual filmul de fata este impresionant, costume, decoruri, locatii impresionante si efecte deosebite.
Eu l-am vazut in varianta 3D la cinema dar cred ca nu este tocmai necesara o astfel de vizionare, 3D-ul nu aduce un avantaj major acestei pelicule care poate fi urmarita si in sistem clasic fara sa-si piarda din farmec.
"Marele Gatsby" are de toate: dragoste, obsesie, pasiune, actiune, ceea ce face ca acesta pelicula sa intre in categoria filmelor "fara varsta" ce pot fi vazute oricand spectatorul simte nevoia de o poveste cinematografica deosebita.
Rolul lui "Gatsby" jucat de Leo DiCaprio pare scris in mod special pentru el si asa cum discutam cu cineva, DiCaprio pe masura ce trece timpul devine un actor matur cu un joc actoricesc de exceptie.
Cuvinte de lauda am bineinteles si pentru restul distributiei fara de care oricat de bun ar fi un actor nu poate face un film de unul singur si aici tin sa-i mentionez pe Tobey Maguire, Joel Edgerton, Adelaide Clemens, Jason Clarke.
Un mare plus din partea mea si nu numai a mea este pentru coloana sonora care imbina perfect acordurile muzicii anilor 20 cu cele moderne ale secolului 21 si care iti face vizionarea sa se transforme intr-o experienta extrem de placuta.
Nu am dat nota maxima acestui film dintr-un singur motiv: este destinat numai unei anumite audiente
cinematografice cu alte cuvinte este posibil ca unii dintre privitori sa iasa un pic dezamagitii din cinema
pentru ca nu este un film in totalitate comercial.
"Marele Gatsby" intra in topul meu personal pentru anul 2013 pe un loc 1 pana la acest moment si cum suntem aproape de mijlocul anului probabil ca va ramane cel putin in top 5 in eventualitatea ca vor aparea si alte filme bune anul acesta.



Concluzia mea: Daca iubiti filmele...nu-l ratati
HORHE (The Movie Killer)


 

http://youtu.be/8ud6haTTfFY

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu